måndag 30 maj 2011

Lång helg

Det har varit en lång helg, både roligt och jobbigt, det var jobbigt med hunden som blev dålig, sen höll vi på hela lördagen att städa och dona, sen så när jag väl la mig för att sova så kunde jag inte somna överhuvudtaget. Jag försökte x antal timmar, slumrade till för att bli klarvaken och vrida och vända på mig. När kl var halv tre så var jag nästan gråtfärdig, skulle ju liksom upp om en och en halvtimma. Underbart.
Lyckades slumra iaf tills kl ringde, tur att jag hade satt på 2 alarm för jag lyckades somna in rejält precis innan det ringde, stängde av kl och somnade in stenhårt igen och vaknade när nästa alarm ringde 5 minuter senare, då lyckades jag rulla in i badrummet, duscha och kände mig nästan som en halv människa. Men vi kom iväg iaf och hämtade upp alla som skulle med.

På utställningen så regnade det, hur roligt som helst, not! Men det slutade efter ett tag, sen kom det bara några småskurar som inte var så farliga:) Efter att vi hade varit där en stund så kom Ruffa (Barbeten) med sin extramatte och husse för det hade hänt något så hennes ägare kunde inte komma förrän senare, men det gjorde inget för Ruffa var stencool, gick runt där som om hon inte hade gjort något annat i hela sitt liv:) Att ställa henne var inte heller några problem, hon stod helt stilla medans jag ställde upp henne, travade jättefint vid min sida och tyckte det var bara roligt:) Hon blev tvåa i sin klass utan CK tyvärr, domaren tyckte att hon skulle vara lite högre och så tyckte hon att hon var lite lång i kroppen, men annars fick hon fin kritik:) Sen så ställde jag Holly i championklass, domaren gillade inte riktigt hennes typ så hon kom 3a i klassen med CK och oplacerad i bästa tik.

Så alltsomallt var det en trevlig dag, det var massa människor runt ringen som vi kände så pratade med ett par av dom, träffade på en tjej som heter Tina som har en dobermann, känner henne genom en klasskompis i gymnasiet, hon slutade som BIR med henne:)

Idag ska jag bara ta det lugnt och vila, sov nästan 12 timmar så är fortfarande lite konstig i huvudet men känner mig ganska utvilad iaf, imorgon ska jag på kursen och då ska vi först till ett stall som ena tjejen som är med jobbade på och sen så ska jag till sjuksköterskan på carema och kolla blodtryck och så.
Aja ska hitta på något annat nu, fixa lite enkäter tror jag det blir.

See u later!

1 kommentar:

  1. Nu missade vi din show med Ruffa men alla som sett er tillsammans har vittnat om hur fint du visade henne. Det var extra roligt att du och Ruffa gick så bra ihop, och att vi också hann träffa dig strax efteråt. Väl hemma hoppade Ruffa ur bakluckan för att leta efter nån - kanske dig?!? :-).
    Tack det betydde massor. Vi hörs!
    Anna och Kalle med Ruffa.

    SvaraRadera