lördag 11 januari 2014

Jag har

Bestämt mig för att dra igång bloggen igen! Tror jag fick nog när jag skulle skriva ett inlägg och lägga upp bilder och jag kunde inte bara få in dem, tröttnade och la av med att blogga.

Förra året drog förbi med fart, samtidigt har det gått otroligt långsamt. Gjorde mer än jag trodde att jag skulle göra, men mindre än jag hoppades på att göra.
Skulle börjat övningskört men måste gå en dum kurs först och har inte kommit för mig att göra det, men nu ska jag när jag får nästa utbetalning ta tag i den.
Har även inte lyckats att flytta, försökt flytta i över 2 år snart, har snart stått 6 år i bostadskö, börjar närma mig toppen, men så fick jag inte en lägenhet för de ansåg att jag hade för mycket skulder för att kunna ha råd med en lägenhet -.-

Sen hade kommunen strulat med, för länge sen så frågade vi om en LSS-lägenhet, fick då till svar att det var sååååååå lång kö på det, minst ett år, så det var ingen idé att jag försökte få en sådan, utan det var såååååå mycket större chans att jag skulle få en via bostadsförmedlingen. Jomenvisst. 2 år senare har jag inte fått en där! Sen iallafall så efter lite prat med boendestödet som undrade varför jag inte sökte en LSS-lägenhet så tryckte jag och mamma på för att få en sådan, då fick jag äntligen (trodde jag) ställa mig i kö för en sån, skrev på en lapp uppgifterna och lämnade in till biståndshandläggaren vid ett möte.
Sen gick det ungefär ett år, hade mycket kontakt med sjuksystern på psykiatrin som efter ett par möten skrev ett intyg för att söka förhandstur på en lägenhet genom soc, fick påskrivet av henne och läkaren och skickade in det.
Tog ett par veckor så fick jag svar, de nekade mig förtur trots mina behov pga att de ansåg att jag kunde ordna eget boende....
Halvt desperat så visste jag knappt vad jag skulle göra längre, och så nu i slutet av september var det återigen dags för möte med biståndshandläggaren om boendestöd, och det är nu det roliga kommer.
Vi tog återigen upp det här med LSS-lägenhet och undrar hur lång kön var på en sån eftersom jag stått i ett år nu. Fick då veta att jag INTE har stått i kö. Satt bara och stirrade på handläggaren så mamma fick fråga vad hon menade med det.
Tydligen så var det jag skrivit på en intresseanmälan, och det här tog ett tag innan jag förstod, men det jag skrev på var att jag var intresserad av att få ställa mig i kö på en LSS-lägenhet, inte att jag gjorde det!
Satt bara och stirrade på henne och sa typ, vahhh????
Hon hade förstått att det här skulle komma upp så hon hade redan tagit med sig en riktigt ansökan till en lägenhet den här gången som jag fick skriva på, tydligen så hade de haft samma problem nu med andra personer som råkat ut för samma sak som jag.....puckon -.-

Men när det äntligen var påskrivet och inlämnat så var det en 3 månaders handläggningstid, och fick jag godkänt så har de 3 månader på sig att hitta ett boende till mig. Och för 1 och en halv månad sen så fick jag brevet där de beviljade en lägenhet! Halllelujah! Så nu väntar jag på att få höra var och vad för lägenhet jag ska få :)
Behöver mitt eget boende nu, vissa saker går bara inte och jag längtar efter att få sköta mig mer själv nu, men hjälp av boendestöden. Så har senaste månaden nu börjat skaffa saker som behövs till nya stället och ska börja gå igenom alla mina lådor och rensa ut saker som jag inte behöver :P

Det var lite vad som hänt den senaste tiden! Får skriva mer senare :)

Slänger in en bild på midsommar bilden vi gjorde till kennelsidan på valparna :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar