måndag 4 april 2011

Förvirrad...

Det är tamejfan inte lätt att hålla reda på alla regler för vad man måste göra för att få ersättning, blev nekad sjukersättning här för ett tag sen för att jag inte hade varit anmäld på arbetsförmedlingen, skickade in en förklaring till varför jag inte var det men det dög inte för försäkringskassan, fast jag hade en timanställning och höll på med facket för att få tillbaka mitt jobb så ansåg dom att jag ändå borde ha varit anmäld på arbetsförmedlingen...?

Nu har jag blivit sjukskriven igen och frågan är om jag kommer att få ersättning nu igen? Fast jag den här gången är med på ett program. Hatar det här! Mamma har lovat att ringa  f-kassan och prata med dom, saken är ju den att jag försöker få ett läkarutlåtande så att jag kan få aktivitetsersättning, men han hade inte tid med det idag läkaren utan jag har fått en tid 20 april istället. Det är fan inte lätt det här.

Dessutom läkaren jag har är en skum typ, man märker på honom att han är jättestressad och inte egentligen har tid att lyssna ordentligt fast han försöker få det att se ut så, och så verkar han inte riktigt ta in det jag säger, men vi får se hur det går på nästa möte, då ska han ha pratat med min kurator och förhoppningsvis ha läst min utredning (han visste inte ens att det fanns någon, bra ställe!) och så kan vi fixa det där läkarutlåtandet då till aktivitetsersättningen.

Vi bestämde iallafall idag att jag ska sluta med medicinen, jag kan inte sova på nätterna med den och det är aningen irriterande, ska få prova något annat istället.

Tror jag ska lägga mig ner nu och vila med hundarna, jag har 5 små änglar i sängen nu, fick hit en extrahund som ska vara här tills på lördag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar