tisdag 5 april 2011

Varför måste det vara så svårt??

Idag hade mamma träffat på min handläggare på arbetsförmedlingen när hon var där med min bror, tydligen hade de pratat om det här med sjukskrivning och kommit fram till att jag inte kommer att få några pengar om jag går som sjukskriven av försäkringskassan och det suger ju totalt, istället så ska jag fortsätta på programmet och på kursen, men nu var det tydligen så att jag måste gå på den minst 3 dagar i veckan för att få pengar, och jag vill max gå två dagar, det blir för mycket om jag ska gå mer, känns inte ett dugg roligt....vem ska ta hänsyn, jag eller dom? Ska jag behöva göra det fast jag inte orkar och det blir för mycket för mig? Eller ska dom få dra tillbaka det kravet och låta mig få gå två dagar i veckan och få pengar ändå? Jag trodde meningen med det här är att jag ska få göra sakerna som jag orkar med, så jag ska kunna komma hem och fungera resten av dagen med, men tydligen inte!

Vet att jag har jobbat förut, de tycker tydligen att det ska vara okej för mig att fortsätta jobba flera timmar då, men saken är ju den att det inte var okej?!? Jag var dötrött varenda jävla dag, kom hem och orkade inte träffa kompisar, orkade inte engagera mig i mina hundar, orkade inte göra något hemma, orkade inte laga mat, orkade inte duscha, tvätta kläder, städa eller liknande, är det så det verkligen ska vara för mig? Då hade jag ett schema på 93%, kan ju ärligt säga att jag inte drog mig för att sjukanmäla mig om jag kände mig det minsta dåligt eller ta ledigt en hel dag om jag behövdes någonannanstans, för jag behövde de extra dagarna för att vila upp mig. Att jobba 5 dagar och vara ledig 2 dagar och dessutom jobba 8 timmar var rent åt ett helvete för mig. Jag behövde minst 3 till 4 dagar för att vila upp mig egentligen, men jag fick ju nästan aldrig dom så jag var jämt trött och en zombie. Det var mest på förmiddagarna som jag var hyfsat pigg, och den tiden gick alltid åt till mitt jobb (som dessutom egentligen var helt fel för mig har jag insett nu, det var på ett äldreboende) så när jag väl kom hem vid halv fem, fem så åt jag middag, gick ut en kort promenad med hundarna och däckade oftast sen.

Vet inte vad jag ska göra, blir bara så förbannad på att de tror att jag kan göra mer än vad jag egentligen gör.

Ett gnäll inlägg blev det nu men just nu känns allt bara så hopplöst för mig, så jag har varit rejält deppig och fått huvudvärk på det, underbart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar