onsdag 1 juni 2011

Sista kursdagen idag!

Idag så hade lillan sin sista kursdag, hade först tänkt lämna Denisé hemma men efter att hon nästan sprängde gallret för att hinna först till dörren så bestämde jag mig för att hon skulle få följa med:) Vi hade riktigt roligt idag, de hade gjort olika stationer, en där vi gjorde sitt - kvar, ligg - kvar och med störning av en kursledarens hund, en med slalom och en med inkallning. Vi var i grupp med Sandra och Urax på stationerna,  lillan har inte lärt sig ligg direkt, inte hennes melodi, men hon gjorde sittet väldigt fint:) Bosse försökte hjälpa mig med att få henne att ligga, men han insåg att det inte var så lätt xD Nackdelen med småhundar är att det är så nära marken för dom så varför ska man ligga ner liksom? :P Sen gjorde vi slalom, lillan kan ibland tappa fokus men det höll hon riktigt bra idag:) Denisé fick gå slalom banan med ena intstruktörs eleven vilket hon tyckte var väldigt roligt:) Sen gjorde vi inkallning till sist, först fick Denisé göra, hon var lika grym som vanligt och sen fick lillan, hon gjorde 2 praktiskt taget perfekta inkallningar, förutom att halvvägs till mig stannade hon för att kolla om Denisé var med, vilket hon inte var och då blev hon lite förvirrad lillan, sötnöt<3

Sen så fikade vi, pratade och fick våra diplom och sen så fick jag skjuts hem av ena kursledaren som bor en bit härifrån mig :) Så det blev en bra dag! :)

Nu sitter jag och fixar ihop en spellista på youtube och sjunger på Nightwish - Over the hills and far away, den kommer alltid att vara asgrym! Lägger in den här för att den är så bra:D

Och imorgon är det hundutställning igen, en inoff, vi ställer bara lillan, det blir lugnt tempo imorgon:)


See u later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar