söndag 5 juni 2011

Skum dröm

Drömde inatt att jag hade badat och borsta pälsen på lillan, helt plötsligt hade hon inte sin fina röda färg längre utan hon var gul!! Hon var jätteful och jag var helt panikslagen över vad mamma skulle säga, ska aldrig mer bada eller borsta henne nu xD

Annars så är det lugnt för tillfället, jag och bror är själva hemma med mina hundar, de andra är ute på landet:) Har precis dammsugit hela mitt rum och bytt sängkläder, tänkte egentligen göra det imorgon, men så för ett tag sen så kände jag hur det kliade på mig, drog med fingret och där satt det en fästing o.O
Vad gör världens smartaste då...?? Jo får världens panik, viftar med handen och den ramlar av....IQ varning!

Så det var ju bara att börja städa, hade ingen aning om vart den hamnade, om den var i sängen, kvar på mig eller på golvet, så nu är det dammsuget och sängkläderna bytta! En fem minuter efter jag var färdig, vad händer då? Känner hur något kryper på handleden och där var den fästingjäveln. Så nu är han/hon nerspolad och jag har fått ett städat rum. Undrar om fästingmedlet som hundarna får fungerar på människor med? Tål att funderas på :D

Nästa helg är det iaf rasspecialen och vi är taggade! Lillan gick så himla bra sist *stolt mamma* så hoppas och tror att det kommer att gå lika bra nu :) Hon äter bättre nu och har blivit så himla glad och social sen hon kom ur sin depression hon hade efter löpet, så det känns riktigt bra nu och jag tänker inte lyssna på olyckskorpar som säger dumma saker, så det så! Men klart jag lyssnar på mamma om hon tycker att vi ska ändra foder eller träna på något speciellt sätt för att hjälpa lillan att utvecklas åt rätt håll, men folk som påstår vissa andra saker är inget som jag bryr och tänker lyssna på. Så då var det sagt.

Nu ska vi chilla en stund, har hållt på här ett tag, sen ska jag försöka få bror att tänka på middag i någon form och så ska jag nog ta en långis med hundarna så blir dom glada:)

See u later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar