onsdag 15 juni 2011

Sjuk hund:(

Ena hunden blev sjuk nu på eftermiddagen/kvällen så har suttit och passat henne samtidigt som jag raidade, hon blev typ skitskum och kunde inte riktigt gå, och så la hon framdelen ner på golvet typ som om hon bugade sig och låg så jättelänge, blev så orolig för henne, men försökte ändå tänka på vad det kan bero på, första instinkten är ju att åka in akut till djursjukhuset, men försökte hålla huvudet kallt och se om det var akut eller inte. Sen efter en stund så tog jag ut hundarna på baksidan, då gick hon med ut och spydde huuur mkt som helst, tror att det är därför som hon gick så skumt, hon hade nog kramper i magen och försökte hålla sig och avlasta magen på bästa sätt. Sedan tycker jag att hon har blivit lite lugnare efter det, fortfarande dålig men inte det dära skakandet som hon hade innan, så nu ligger hon på kuddarna i min säng och sover och jag håller ett öga på henne, kommer att ha en sova med öget öppet natt, och resultatet av det blir att jag är heeelt förstörd imorgon, men vad gör man inte för det viktigaste och vackraste man har i världen <3

Ska på kursen imorgon är tanken, såvida jag inte är allt för död, men det ska komma dit en boende stödjare och berätta om hur hon hjälper till och det ska blir riktigt intressant för tror att jag kan behöva en sån när jag flyttar hemifrån:P Så det är iaf kul att höra hur och vad hon egentligen hjälper till med så jag vet inför framtiden och kan ha lättare att säga ja eller nej till sånt.

Blää inte för att jag tror att det smittar det min bäbis har, men jag känner mig illamående, sympati kanske? xD Eller så bara oro illamående, iallafall så är det skumt, men jag är ganska trött nu så tror att det kan bero på det med, jag sov jättedåligt natten till idag och vaknade tidigt och sen varit ute i skogen och röjt med en polare å hennes dalmatinerhane vilket var väldigt roligt! Vi ska ses fler gånger så ska försöka ta kort och lägga in här då:)

Tror jag ska avsluta mitt något förvirrade inlägg och sova en stund. Undrar om det är en del av Aspergern eller med ADD att hoppa mellan olika saker, tex saker som man skriver och inte avsluta dom innan man börjar på nästa för att sedan gå tillbaka till det man höll på med innan man avslutat den nuvarande? Tål att funderas på ^^ Nee nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar