lördag 23 april 2011

Glad Påsk!

Glad Påsk alla! Firar hemma med familjen i lugn och ro, hade en mysig dag och hoppas på att imorgon blir lika mysig:)

Just nu har jag förberett mig för att gå och lägga mig, är faktist helt färdig nu så det är bara att hoppa i säng egentligen, men varför gör jag inte det? Jo för att jag har en pigg snart ettårig unge (hund) här som leker med sin nya pipande leksaksmus och hon verkar inte ha några planer på att sova än på ett litet tag:) Men hon har varit så duktig idag så hon får det <3 Vi har ju haft lite matproblem med henne, hon vägrar att äta någonting -.-  Vilket ju är aningen besvärligt då hon behöver maten för att kunna växa och utvecklas, vi har köpt alla möjliga hundmatsorter till henne, torrfoder, burkmat, färskfoder och viss människo mat, men icke sa nicke, ingenting duger åt damen....

Men så har vi fått tag i Royal Canin puppy starter, det fetaste och mest godluktande maten som finns enligt mig, och hon har varit lite sisådär över det med, har fått truga i henne, men ikväll har någonting hänt! Hon åt upp all mat i skålen till middagen vilket inte har hänt på länge och nu hade jag lite mer än en halv portion på rummet, satte ner det till henne nu för att se om hon ville ha det, och hör och häpna - Hon åt upp alltihop!! Kanske, kanske vi är på rätt väg nu, håller tummarna hårt för det:)

Nu börjar pälsklingen att lugna ner sig, så ska lägga mig och läsa en stund innan jag ska sova, nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar