tisdag 24 maj 2011

Trött i hufvudet

Nu är det riktigt segt, var själv idag igen på den dära kursen, blir så himla trött på det. Nu skyller hon på att det är så mkt omorganiseringar i kommunen att de inte riktigt hinner med att hitta fler som vill gå kursen. Idag pratade vi om facket och jobbet och allt som hände där, jag berättade allt som hände och hur allihopa tabbade sig, det ända hon brydde sig om och hakade upp sig på var det att chefen inte satte ut att det fanns en ledig tjänst när hon sa upp sig vars rad jag gick på sen i 1 och ett halvt år som timanställd. Jag förklarade vad jag trodde det berodde på men hon kunde inte riktigt släppa det, resten av sakerna kändes som om det inte var viktigt det som hände...annoying? Indeed. Varje gång jag pratar med henne och försöker berätta saker så ser jag mig själv stå och banka huvudet mot en vägg eller hålla i en hammare och banka i en mur, ungefär så mkt känns det som om hon tar in vad jag säger. Tex som att jag inte vill måla, ändå tjatar hon om det hela tiden, eller att vi ska köra rollspel, jag säger det jämt att det vägrar jag att göra, men ändå så försöker hon få mig att gå med på det.

Aja den är slut snart, sista veckan i juni slutar vi. SKÖNT.

Var ute en stund nu och lekte med lillan i trädgården, hon älskar att dragkampa och jaga efter leksaker man slänger iväg och komma tillbaka med dom:) Nu ska jag och mamma klippa klorna på hundarna, sen får jag se vad som händer.

See u later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar