måndag 20 februari 2012

Ut snart

Ska alldeles snart gå ut med mina älskade små bäbisar på en promenad <3 tar det bara lugnt en stund efter frukosten, åt rostat bröd med rökt lax på, massa gott :D

Alla hundarna ligger i min säng och njuter av solen, till och med Pärlan har hittat in hit och ligger faktiskt i mitt knä nu, och över ena armen med huvudet och ett framben så det är lite svårt att skriva faktiskt :P Men det är så mysigt så vill inte flytta på henne, inte ofta som hon vill vara nära mig :)

Har suttit och läst Cesars första bok nu vid frukosten och måste ju säga att man blir lite inspirerad, förstår ju verkligen hur han menar med saker, sen att det inte alltid är så lätt i praktiken är en annan sak, men tror problemet med många är att man inte ser de små framstegen, man väntar bara på de stora och blir frustrerad över att de inte kommer på en gång.
Men som jag läste nu som han skrev i kapitlet om rädsla agressiva hundar, att det tar tid innan de släpper rädslan och att man måste göra samma övning varje dag säkert 550 gånger innan man märker någon förändring, men det viktigaste är att inte ge upp och ha tålamod. Jag tror det är det man glömmer mest, ser inte de små förändringarna och blir frustrerad och förstör det lilla man redan har åstadkommit då.

Har varit lite på hundcafé nu på sistånde, och tog några bilder sist, slänger in en på Denisé, hon är 4 år nu och det syns på henne att hon har blivit vuxen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar